wtorek, 16 lutego 2016

DIY - obroża dla psa.

Hej :)

Dziś przedstawiam Wam mój sposób na DIY obroży dla psa. Czasami lepiej jest zaoszczędzić kilka złotych i poświęcić godzinę na zrobienie czegoś samemu. DIY, które Wam przedstawię nie będzie kosztowało więcej niż 5 zł. (chyba, że chcecie dodać podszycie do obróżki) Zapraszam do czytania! :)








• taśma parciana (nośna, czy jak tam na to mówicie)
• tasiemka bawełniana (może być także rypsowa, albo w ogóle nie musi jej tutaj być ;)
• półkółko, zatrzask, regulator
• igły, nici, nożyczki
• zapalniczka (aby taśma parciana się nie pruła)



1. Początkowo należy zszyć taśmę parcianą z bawełnianą*. (pamiętajcie, że kiedy przytniecie sobie pasek taśmy parcianej musicie go przypalić ;) Ja szyłam ręcznie, ale równie dobrze możecie zrobić to samemu.
2. Kolejnym krokiem będzie  nałożenie regulatora oraz jednej części zatrzasku. I tutaj mogą zacząć się schody, dlatego postaram się Wam to jak najlepiej wyjaśnić. Drugą rzeczą będzie poluźnienie paska przełożonego przez regulator (rys 2.) Następnie przekładamy część taśmy, tak jakby przekładając znowu przez regulator. (rys 3,4,5) Ostatnim krokiem będzie zszycie ze sobą dwóch elementów. (rys 6).
3. Jedną część obróżki mamy już zrobioną. Teraz wystarczy tylko na drugi koniec paska parcianego nałożyć półkółko oraz drugą część zatrzasku.
4. Podginamy taśmę przy zatrzasku i zszywamy.              --------->
5. Ostatnią rzeczą do zrobienia jest przymocowanie półkółka. Ja proponuje ucięcie kawałka taśmy parcianej, z której zrobiliście obrożę. Najlepiej będzie jeżeli utniecie ok. 4 cm i następnie przypalicie, aby uniknąć prucia materiału. następnie od wewnętrznej strony obróżki przyszywamy kawałek tasiemki przymocowując półkółko.




























Moja obróżka prezentuje się tak. :) Możecie zrobić także podszycie, aby pieskowi było wygodniej.


mała literówka w słowie ,,podopiecznych''
Razem z moją siostrą cioteczną (przyjaciółką i koleżanką z klasy jednocześnie) zaproponowaliśmy zbiórkę rzeczy dla pobliskiego schroniska dla zwierząt. Nasza wychowawczyni jest zadowolona i dyrekcja naszej szkoły też. Zrobiliśmy plakaty, wszystko jest dopięte na ostatni guzik. :) Nasza akcja będzie trwała do końca lutego, a w każdy poniedziałek i czwartek razem będziemy chodzili po klasach (od zerówki po 3 gimnazjum) i zbierali podarunki dla zwierząt. Sporo osób bardzo się w to zaangażowało i powtarzają mi non-stop, że coś przyniosą. Jestem naprawdę zadowolona, że wszystko tak się potoczyło, a podopieczni schroniska będą mieli lepiej. :) Pamiętajcie, Wy też możecie pomóc robiąc taką zbiórkę. W grupie można więcej :D





Pozdrawiamy!
Wiktoria i psiaki

3 komentarze:

  1. Świetnie, że postanowiłaś zachęcić uczniów w swojej szkole do wzięcia udziału w zbiórce datków na rzecz miejscowego schroniska :). Na pewno dzięki wam zwierzaki będą miały lepsze życie.
    Bardzo fajnie DIY, osobiście nie podejmuje się jeszcze robienia obroży czy szelek. Znając umiejętności Fiony mogłyby szybko skończyć swój żywot, dlatego wolę ufać kompetętnej w tej sprawie firmie :). Mimo wszytsko idea tutka bardzo fajna! :D

    H&F
    http://jaimojaspanielka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny pomysł, ja kiedyś robiłam szelki ale mi nie wyszły. :p Super, że zorganizowałaś zbiórkę dla schroniska!
    http://cztery-lapy-jeden-nos.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna ta obroża. Mam takie pytanie, może głupie ale gdzie kupiłaś tą tasiemkę bawełnianą? W jakiejś zwykłej pasmanterii czy może w necie? Bo szukałam u mnie w mieście już tyle razy ale nigdy nic takiego nie znalazłam tym bardziej z jakimś zwierzęcym wzorem.

    http://labowamania.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest dla mnie ogromną motywacją! :)